torsdag 25 juli 2013

1 stor canvas av 4 mindre med mixed media

Halloj världen! Här har värmeböljan slagit till och vi fullkomligt njuter av sol och salta bad. Det jag visar för er idag har jag gjort för några dagar sedan... då vädret var trist. Jag hade 5 st canvasar i storleken 18 x 24 cm eller ungefär 7 x 9 tum... så jag nyttjade 4 av dessa till detta projekt som från början var nästan helt utan tanke. Det jag visste var att jag ville binda dessa fyra till en stor enhet.
Så här blev resultatet till slut =)



Jag tänkte sol, ljus,styrka och hopp och min familj sa att det är ett kors! På sätt och vis hänger väl korset som symbol ihop just med ljus och hopp i alla fall.
Hur som, betraktaren för tolka detta som den vill.
Lite detaljbilder får ni också...



Texten kan man välja att tolka på många olika sätt... 


Tack för titten!
Kramiz Maja

3 kommentarer:

  1. Jättefin!! (eller man kanske ska säga jättefina)Gillar massor! Snygga färger och en massa läckra strukturer, häftiga detaljer.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Oh my what a beautiful work of art!
    Helen -- Firenze Cards

    SvaraRadera
  3. Underbara tavlor/tavla! Vilka färger!!!
    Jag är väldigt nyfiken på hur du gjort när du byggt upp med strukturer, mönster osv.
    Jag har gjort några canvas själv, men då har jag gjort med papper som botten.
    Om du har långtråkigt någongång och bara om du har tid och lust så får du gärna beskriva hur du gjort, vilka färger du använt, vilka material osv. Jag vill så gärna lära mig mer, är rätt ny inom mixed media.
    Tack på förhand!

    Med vänlig hälsning, Marit (marit.staaf@gmail.com)

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)