torsdag 27 juni 2013

Sommar

Hallå världen =) sommaren här har verkligen börjat bra! Många härliga varma dagar och ljumma sköna kvällar med grillning och mys på altanen... men idag och igår har det varit gråväder. ganska skönt kan jag tycka för då får jag ro att vara lite kreativ ;). Idag visar jag en layout jag gjort till en utmaning inne hos Scrap Africa, där det är färg, stenciler och textur pasta som gäller. Inte svårt att anta den utmaningen direkt =). Blev en riktigt kladdig bakgrund här med samma tekniker jag brukar använda på mina Art journal sidor... även om det var ett tag sedan jag gjorde någon sådan sida. Många olika lager har jag lekt med här. vilket ni kan se på detaljbilderna. Fotot är på mina söner taget uppe i Piteå i början på juni... en av de första riktigt varma dagarna i sommar.





Till denna layout har jag använt tre olika stenciler, gesso, modelling pasta samt en pasta med sandstruktur, glimmermist, dylusions ink spray, distress ink pad i ett par olika färger, metallic akrylfärg och lite stämplat förstås... Kändes lite konstigt att göra valet att inte smacka på en massa blommor!


Tack för titten!
Kramiz Maja

4 kommentarer:

  1. Love the background you have created here. Awesome page!

    SvaraRadera
  2. So stunning Maja...love that background and the gorgeous colouring! Sooo beautifully done! Love the photo too! Thanks so much for playing along with us at Scrap Africa! ;-)

    SvaraRadera
  3. Beautiful!Thanks for playing along with Scrap Africa!

    SvaraRadera
  4. BEautiful work! Thank you for joining in the fun and playing along with us at Scrap Africa!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)