tisdag 31 januari 2012

TCR # 95 " one piece"

Veckans färg palette inne på The Color Room var en romantisk en... men jag valde att scrappa något inte alla så romantiskt foto ;). Förra veckan ville kom min yngsta son hem från dagis och sa att han ville ha en "one piece". Jag frågade honom vad det var, fast jag redan visste det. han förklarade nogsamt hur den såg ut. Den äldre sonen hade inte en aning om vad en "one piece" var för något, men när Sam förklarade så ville han också ha en =). Så vi begav oss till shopping Mecka i Birsta och inhandlade dem varsin overall... ingen riktig " one piece" dock men en fin glad kopia. Det är så roligt med Sam för han är verkligen intresserad av kläder och väldigt noggrann med vad som duger och hur det ska matchas. Medan Leo fortfarande bara tar på sig det som ligger övert i garderoben. Hursom så blev denna romantisk färgpalett nyttjad till denna histora.. Fick bara göra fotot svartvitt, då overallerna är turkos/ blå/gröna ;).  De var inte helt villiga att posera frmaför kameran, men när Leo blev lovad ett foto att scrappa han också så var det ok... kanske skulle visa hans lilla layout någon dag...




Här har jag både använt mist, mask, stencil och distresser på bakgrundspappret och så lite pappersbitar och massor med blommor förstås. Dokumntationen var viktig denna gång så samma historia jag berättat här ovan finns nedskriven på layouten. Tack för titten!


Kramiz Maja

5 kommentarer:

  1. Jättefin!!! Funderar på om jag skulle ha en onepiece jag med... och sedan krypa in i min "dementorfilt med armar" och mysa... Låter ju bra va?

    SvaraRadera
  2. Underbart härlig layout!!! Du, är det en sån där zipoverall?? Letar som en tok efter en sån till Melvin!

    Kramis!!

    SvaraRadera
  3. Hihi.. Linus höll på att tjata efter en sån hela hösten här, så han fick en i julklapp! Ingen äkta, men den dög!
    Underbar lo!! Du har så himla många snygga blommor! Jag blir alldeles sjuk!!! Vill haaaa! ;-)
    Kramiz Maria S

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen one piece och fin bild :D

    SvaraRadera
  5. Hihi, gullungar! :-) Vilken härlig historia att scrappa. O verkligen inget man tänker sig för en romantisk färgkombo. Men det är det som är så underbart med dig - du slutar aldrig överraska! Jättesnyggt! Älskar hur du använt rött floss här!

    Kramiz!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)