söndag 30 oktober 2011

TCR #82 "2U"

Så skönt med en extra timme idag =). Barnen vaknade ju väldans tidigt då och jag fick mig en tur upp till scraprummet. När jag först satte mig så var det bara helt tomt och jag kände ingen inspiration alls!! Greps nästan av panik ;P, men så småningom så lättade i huvudet på mig och jag lyckades göra en layout. Ofta om jag kör fast så gör jag layouten i A4 för att tvinga tankarna att tänka annorlunda. Hakade på veckas palette inne hos The Color Room. Skissen var ljuvlig och färgkombon cool. Det blev en sida om Moa till henne.



Älskar dessa rubons från Kaisercraft. Köpte på mig ett helt gäng från Mollys Scrapbooking. Just på denna så blev det denna text om att "det krävs mod växa upp/mogna och bli den man verkligen är". Tänkvärt!, som i detta fall rymmer så många andra tankar som göms bakom dessa ord.


Det är inte ofta jag använder stämplar på mina layouter, men tycker alltid det är så snyggt när andra gör det. Här gjorde jag ett försök och plockade fram några trevliga swirlar ur mitt förråd. Tanken var också med denna att frångå lite från mitt vanliga skapande. Inte en enda Primablomma i sikte ;). Men blommor ville jag ju ha, så de har jag klippt ut ur ett papper samt använt ett par små blommor från Petaloo.

Nu får jag nog lov att fixa lite lunch... barnens matklocka har inte ställt om sig än! Sen ville barnen gå till bäcken igen. Vi var upp till vår bäck i skogen igår och kastade sten samt fiskade lite... Sam fick både pirayor och hajar. Inte illa!!!


Två glada grabbar vid bäcken... den är inte stor men ack så kul. Det är märkligt vad lite rinnande vatten kan göra för oss människor. Både små och stora kan finna glädjen i rinnande vatten =).

Missa inte dagens söndagsbilaga av Allt om Scrap. I dagens bilaga liftar vi Cattis =).Tack för titten!




Kramiz Maja

1 kommentar:

  1. Kloka ord och ja, bäckar är magiska =)
    Stora kramar!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)